Błonnik witalny w diecie odchudzającej

Obecnie wielu Polaków cierpi na otyłość i oczywiście nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie miałoby się to zmienić. Pewne jest bowiem to, że brak ruchu, a także złe odżywianie w wielkim stopniu przyczyniają się do tego, że nasza waga nie spada czy nawet nie utrzymuje się na odpowiednim poziomie, ale idzie w górę. W końcu przychodzi moment, aby powiedzieć stop. Jednak nie każdy ma czas na codzienne treningi ze względów osobistych. Ruch jest ważny, ale jeszcze ważniejsza jest tutaj dieta. Na co w związku z tym postawić?

Nie dla głodówek

Wiele zwłaszcza kobiet decyduje się na głodówki, co jest wielkim błędem. W końcowym rozrachunku nie dają one bowiem naszemu organizmowi w zasadzie nic. Wszystko dlatego, że stawiając na głodówkę, nie dostarczamy naszemu organizmowi nawet minimum składników odżywczych, które są mu niezbędne, a to może już prowadzić do różnych dolegliwości. Poza tym po zastosowaniu głodówki, nawet jeżeli uda nam się stracić na wadze, to po powrocie do normalnej diety szybko ponownie na niej nabierzemy i zaobserwujemy efekt jo-jo.

Stopniowa utrata wagi

Postawić trzeba na dietę z ujemnym bilansem kalorycznym. Na pewno ważne jest, aby nie przyjmować zbyt dużej ilości cukrów i tłuszczy. Pomoże w tym po części błonnik witalny, który ogranicza ich wchłanianie, a poza tym wspiera też perystaltykę jelit. Błonnik sprawia także wrażenie sytości i pęczniejąc, wypełnia nasz żołądek. Tak więc ogranicza również częste podjadanie, co przy stosowaniu określonej diety zdarza się dość często.

 

2 komentarze

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *